Fred berg en meer

28 mei 2018

Alweer 2 maanden verder en ondertussen hebben we al zoveel ontdekt, gezien en meegemaakt. Van prachtige momenten in de natuur tot heftige momenten in het ziekenhuis, ook hebben wij veel bezoek gehad. De mooiste week was denk ik wel de week dat wij naar de Fred berg gingen, deze trip deden wij met mijn vriend ook hadden wij tijdens deze trip gezelschap van 2 biologen en een arts uit Nederland. Wij alle waren erg geïnteresseerd in de natuur en de dieren waardoor wij alles uit de trip hebben gehaald

.EBYB3264  _DSC0758.NEF_DSC0790.NEFIMG_6717

Deze trip begon met een reis in de bus met 15 andere, vanaf Paramaribo vertrokken wij in de richting van kwattahede (fred berg), eenmaal eengekomen op het basiskamp werd de groep gesplitst en kwamen wij gelijk in actie. Op naar de fred berg!!

Na 10 minuten zagen wij al sporen van mogelijk een grote kat achtige, hierna begon de klim van ongeveer 2 / 3 uur, deze ging dwars door de jungle heen. Dit was geweldig om te doen omdat Dick ons veel kon vertellen en laten zien, Dick was onze gids en een vriend , dit maakte het extra gezellig.

Wij waren met Fred de ontdekker van de Fredberg, Fred leek soms zelf wel een dier want hij vangt zo goed geluiden van vogels en andere dieren op waardoor wij veel prachtige dieren hebben kunnen zien in de jungle. Ook wisten de 2 biologen ons veel te vertellen over de prachtige planten en dieren in de natuur. Na 3 uur lopen kwamen wij aan bovenop de top van de fred berg.

Wauw wat was dat een mooie plek zeg, met rots vlaktes waar je kon zitten en kijken over een groot deel van de jungle. Die nacht keken wij s’avonds naar de sterren en sliepen wij in een hangmat, wat lekker sliep. De volgende ochtend stonden wij vroeg op om de zonsopgang te kunnen zien, dat was al helemaal prachtig! Na een ontbijtje vertrokken wij om over de toppen van de bergen te lopen en tegen een uur of 7 /8 s’avond liepen wij weer terug naar het basiskamp. Wij liepen dus terug in het donker en dat maakt de wandeling origineel omdat wij hierdoor nog meer bijzondere diersoorten konden zien.

Eenmaal aangekomen op het basiskamp waren wij eigenlijk nog niet klaar met het avontuur, gelukkig had Dick ook nog zin om een rondje te doen. Dus hij nam ons mee om nog meer kikkers te spotten. Tegen 4 uur besloten wij dat het nu echt bedtijd was aangezien wij de volgende ochtend om 6 uur moesten opstaan.

De volgende ochtend maakte wij nog een klein rondje en zat onze trip er daarna op..

Die week gaven wij een feest voor mijn verjaardag en ging wij nog met Kevin en Elise varen over de Suriname rivier.

_DSC0028.NEF _DSC0232.NEF_DSC0075.NEF_DSC0134.NEF_DSC0207.NEF_DSC0162.NEF_DSC0091.NEF